Retningslinjer for ansøgning til FABUK om økonomisk tilskud til lokale ERFA-møder, der støtter op omkring foreningens formål:
§ 2 Foreningens formål
Stk.1
Foreningen er en vidensgruppe af og for børne- og ungekulturkonsulenter i kommuner og regioner i Danmark.
Stk. 2.
Foreningen skal bidrage til at indsamle og formidle viden nationalt og internationalt om arbejdet med børne- og ungekulturområdet i kommuner og regioner i Danmark.
Stk. 3
Foreningen bidrager til at danne og pleje netværk mellem børne- og ungekulturkonsulenter i Danmark.
Følgende kriterier for ansøgninger om økonomisk tilskud gælder – Bestyrelsen forbeholder sig ret til at justere kriterierne:
- Ansøger skal være medlem af FABUK
- Der kan max søges 1 gang om året fra hhv. FABUK-medlemmer øst og vest for Storebælt til arrangementer i disse to områder.
- Der kan ansøges om et beløb på op til 2.500 kr. pr. ansøgning. Støtten kan anvendes til honorar, transport for oplægsholder, entrébilletter og små erkendtligheder til oplægsholdere i stedet for honorar.
- Der skal indsendes et budget for arrangementet sammen med ansøgning.
- ERFA-møderne skal afholdes med invitation til alle FABUK-medlemmer, men må gerne målrettes det område, hvor arrangementet afholdes.
- Invitationen til arrangementet skal udsendes mindst 1 måned før mødets afholdelse.
- Ansøgningen om økonomisk støtte fra FABUK skal være indsendt til formanden for FABUK mindst 2 måneder før mødets afholdelse.
- Formanden og sekretæren samt endnu et bestyrelsesmedlem for FABUK behandler ansøgningen og giver et svar i løbet af 14 dage.
- Ansøgningen indsendes via en formular på FABUK’s hjemmeside efter 15.6. 2020